Fundació Carles Salvador

Carrer de la Mola, 8

12160 Benassal

Objectius i finalitat de l’entitat

La Fundació Carles Salvador de la Comunitat Valenciana, amb seu al carrer de la Mola, 8, de Benassal, és la institució encarregada de conservar, dinamitzar i gestionar el llegat de l’escriptor, poeta, mestre i gramàtic Carles Salvador i Gimeno que es troba a Benassal. La finalitat fonamental per la qual es va crear la Fundació es la de promoure, intensificar i difondre l’obra de Carles Salvador, figura cabdal de les lletres valencianes i de la innovació pedagògica del Segle XX i dotar al municipi de Benassal d’un centre de dinamització cultural, el un context rural.

Activitats més destacades

La seva activitat es desenvolupa, especialment, en tres àmbits : cultural, social i educatiu. En aquests àmbits la Fundació promou activitats d’investigació, de formació, de divulgació i d’oci adreçades a la població en general. L’Aula-Museu Carles Salvador, la biblioteca, l’arxiu personal de Carles Salvador, els itineraris guiats pel municipi de Benassal, la reedició d’antigues obres esgotades de Carles Salvador, les activitats de recuperació de la història i la memòria del segle XX de Benassal, les exposicions, els cursos, les mostres, les projeccions, la sala d’accés gratuït a Internet, la activitats de difusió de la Fundació i de la vila de Benassal als mitjans de comunicació (televisió, ràdio, premsa), els estudis d’investigació sobre la vida i obra de Carles Salvador i la seva estada a Benassal… són algunes de les actuacions que la Fundació ha desenvolupat i desenvolupa, adaptant els seus recursos per a cobrir les necessitats socioculturals, educatives i d’oci, que es generen en una vila rural amb una densitat de població no molt elevada i allunyada de nuclis de població més grans amb una oferta sociocultural més àmplia i variada