Maestrat viu

Maestrat Viu, col·lectiu en defensa de la llengua i la cultura

C/ de la Mola, 8

12160 Benassal

Objectius i finalitat de l’entitat

Promoure i difondre la llengua i la cultura a tot l’àmbit del Maestrat històric.

Activitats més destacades

La Festa per la Llengua. Jornada ludicofestiva i reivindicativa al voltant de la llengua i l’escola, amb tallers i activitats organitzats per les ampes i les escoles i instituts de la comarca. La Trobada Excursionista del Maestrat. Jornada de germanor entre la gent de la muntanya del Maestrat. Trobada autogestionada on el protagonisme és per al territori. Eixida, ruta i per acabar dinar amb molt bona companyia. Els Premis Maestrat Viu. Premis atorgats a les personalitats o col·lectius del Maestrat que en la seua trajectòria vital o en l’últim any han destacat en l’aportació a la llengua i a la cultura de la comarca. L’Estiu Literari al Maestrat. Iniciativa adreçada a les persones que estimen la cultura en valencià, la lectura i el Maestrat. Té per objectiu fer conèixer el patrimoni literari comarcal i els seus valors, els autors i les obres literàries que al llarg del temps han situat el Maestrat en el panorama de la literatura catalana.