425 músics i balladors es trobaran a Benicarló en la III Trobada de danses del Maestrat

PerMaestrat Viu

La jornada, que se celebrarà el pròxim 21 de setembre, congregarà músics i dansaires de 20 municipis del Maestrat. De matí, se celebrarà la III Trobada d’Entitats del Maestrat, on es debatrà sobre la cultura i l’economia dels pobles del Maestrat.

La ciutat de Benicarló es convertirà en la capital dels balls populars, gràcies a la III Trobada de Danses del Maestrat que tindrà lloc el proper 21 de setembre de vesprada. La trobada comptarà amb la participació de 425 músics i balladors de 20 municipis. El regidor de Cultura, Pedro Manchón, acompanyat per la presidenta del Grup de Música i Danses La Sotà, Remedios Burriel, i pel president de la Coordinadora d’entitats del Maestrat, Casto Sorlí, ha presentat aquest matí la III Trobada de Danses del Maestrat. «Hi ha manifestacions culturals que ens apropen a les nostres arrels, i els balls populars són un bon exemple», ha subratllat Manchón.

En concret, els músics i balladors es concentraran a les 17.00 hores a la plaça de la Constitució, se’ls desplaçarà fins a la plaça de Sant Bartomeu on, a partir de les 18.00 hores, cada grup començarà a ballar la dansa més tradicional el seu municipi. «Cada grup comptarà amb 3 o 3 minuts i mig per executar el ball, i cal destacar que la música que acompanyarà els balls serà en directe», ha dit Burriel. Al finalitzar, està previst que tots els grups ballen a la plaça de Sant Bartomeu el tradicional ball del carrer del Carme de Benicarló.

Prèviament, de matí, també es durà a terme la III Trobada d’Entitats del Maestrat, un acte que porta per títol «El futur dels pobles del Maestrat: associacionisme, cultura, i progrés econòmic» i que comptarà amb dos taules de debat: «Cultura i Maestrat» i «Economia i Maestrat». Com ha declarat Sorlí, «l’objectiu d’aquesta trobada és posar en connexió els diferents agents del territori». La trobada comptarà amb representants tant de diversos àmbits com el cultural, l’econòmic i el polític, així com del sector primari, secundari i terciari.

Casto Sorlí Moliner, president de la Coordinadora d’entitats del Maetrat, a l’esquerra, amb el Grup de danses La Sotà, com a organitzadors de la 3a Trobada de danses del Maestrat, i el regidor de Cultura de l’Ajuntament de Benicarló, Pedro Manchón, com a amfitrió institucional.
Cartell de la Trobada de danses del Maestrat, 2019
Recorregut de la 3a Trobada de danses del Maestrat, 2019